قطبی : ما برای قهرمانی به قطر امده ایم .

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: هر نتیجه‌ای که در دیدار با عراق رقم بخورد ما را ناامید نمی‌کند زیرا برای قهرمانی جام ملت‌های آسیا به قطر آمده‌ایم.

افشین قطبی در نشست خبری پیش از دیدار با عراق که ظهر روز دوشنبه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیروزی برابر عراق تضمینی برای صعود قطعی نخواهد بود. ما اگر در این بازی هم ببازیم همه چیز تمام نشده است زیرا تیمی صعود می‌کند که در این تورنمنت بتواند امتیازات لازم را در مرحله گروهی کسب کند. به عقیده من اگر بتوانیم در سه بازی پنج امتیاز کسب کنیم به صعود امیدوار خواهیم بود. 

وی این صحبت‌ها را در پاسخ به اظهارنظر سیدکا که گفته است "با پیروزی برابر ایران صعود خواهیم کرد"، بیان کرد و افزود: هر نتیجه‌ای که در بازی فردا رقم بخورد ما را ناامید نمی کند زیرا ما برای قهرمانی در آسیا به قطر آمده‌ایم و در هر بازی با تمام توان و انرژی برای رسیدن به پیروزی به میدان می رویم.

سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه تیمش در حال حاضر بازیکنان خوب و جوانی را در اختیار دارد که تمام تلاش‌شان را در هر بازی برای پیروزی انجام می دهند، اضافه کرد: ما تمام تلاش‌مان این است در این بازی با نمایش سطح بالایی از فوتبال به سه امتیاز بازی نخست دست یابیم تا در ادامه راه کار آسان‌تری داشته باشیم.

خبرنگاری پرسید: "به عقیده شما عملکرد کویت و قطر در این جام چگونه بوده است؟"، قطبی در پاسخ به این پرسش گفت: آنها تیم‌های خوبی هستند و هر مربی هدفی دارد که با توجه به آن پیش می رود. البته من از تماشاگران قطری می خواهم تیم ما را در بازی فردا همراهی کنند. ما پتانسیل بالایی برای قهرمانی داریم و بازیکنان باکیفیتی که در شرایط مطلوبی قرار دارند ما را همراهی می کنند. قطعا با این شرایط از بازی با عراق کارمان را برای قهرمانی شروع می کنیم.

قطبی در رابطه با نتایج روزهای گذشته جام ملت ها گفت: نتایج اتفاق افتاده، جام ملت ها را جذاب تر کرده است. ژاپن و عربستان به دردسر افتاده اند و پیش بینی در رابطه با نتایج سخت است. امیدوارم 29 ژانویه بازیکنان ایران باشند که جام قهرمانی را بالای سر می برند.

قطبی با تاکید بر اینکه بازی با عراق اهمیت بالایی دارد و شروع خوب در این مسابقه حتی می تواند در راه رسیدن به قهرمانی برای تیم ملی ایران تاثیرگذار باشد، گفت: نتیجه این بازی نمی تواند مستقیما در صعود یک تیم تاثیرگذار باشد. حتی اگر در این بازی هم ببازیم به آینده امیدواریم. ما در گام نخست در جام ملت‌ها سه بازی مهم پیش رو داریم که باید در آنها امتیازهای لازم را برای صعود کسب کنیم. ما برای بردن یک بازی اینجا نیامده ایم و این را هم می دانیم که اتفاقات روی نتایج تاثیرگذار است.

وی در مورد برنامه‌هایش برای حضور در این تورنمنت اظهار داشت: هر مربی با برنامه خود در چنین مسابقاتی تیمش را هدایت می کند ما هم برنامه خودمان را قطعا در زمین مسابقه به بهترین شکل به اجرا درمی آوریم.

سرمربی تیم ملی ایران اردوهای خوب و دیدارهای تدارکاتی مناسب را در پیشرفت روحی، جسمی و هماهنگی بازیکنان تاثیرگذار دانست و افزود: پیروزی مقابل آنگولا باعث شد بازیکنان از همه نظر شرایط خوبی برای حضور پرقدرت در این تورنمنت داشته باشند و با انگیزه بالایی که کادر فنی و بازیکنان دارند در بازی با عراق با تمام توان برای رسیدن به پیروزی تلاش می‌کنیم تا مردم ایران را شاد کنیم.

خبرنگاری پرسید: "آیا هدف شما پیروزی در دیدار با عراق است؟" که قطبی تاکید کرد: بله ما با هدف پیروزی به میدان می رویم و روحیه پیروزی طلبی از دقیقه یک تا 90 همراه ملی پوشان خواهد بود. در شرایط فعلی تمام بازیکنانم آماده‌اند و بازیکن مصدومی برای این بازی نداریم.

وی در پاسخ به خبرنگار عراق مبنی بر اینکه رسانه‌های مختلف جنگ ایران و عراق را مطرح کرده‌اند، یادآور شد: برای ما فوتبال مهم است. این رشته می‌تواند انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کند. به همین دلیل است که تمام تفکر خود را روی فوتبال گذاشته‌ایم. بازیکنان ایران به فکر بازی جوانمردانه هستند.

وی در مورد حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص اختلاف بازیکنان با نکونام و شجاعی گفت: مردم ایران به صورت شفاف می دانند در چنین مسابقاتی حاشیه‌هایی برای اهداف مختلف ساخته می شود که مانع موفقیت تیم ملی می شود. من و بازیکنان با نکونام هیچ مشکلی نداریم. وی یکی از بهترین کاپیتان‌های فوتبال ایران است و خیلی خوشحالم که در حال حاضر این بازیکن برای تیم ملی بازی می کند. قطبی در پایان گفت: همه بازیکنان تیم ملی یکدست و همدل برای بالا رفتن یک پرچم تلاش می کنند اینجا نقطه مهمی از تاریخ است که آنها می توانند با موفقیت تیم ملی ایران را بار دیگر سربلند کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد